Aku tidak mahu menjadi fitnah….

Aku tidak mahu menjadi fitnah

Hanya kerana markah peperiksaanku rendah

Aku tidak mahu menjadi fitnah

Hanya kerana statusku kini sudah berubah

Aku tidak mahu menjadi fitnah

Hanya kerana aku membawa usrah

Aku tidak mahu menjadi fitnah

Hanya kerana hujung mingguku dipenuhi meeting dan daurah

Aku tidak mahu menjadi fitnah

Hanya kerana malam tertentu aku tiada di rumah

Aku tidak mahu menjadi fitnah

Hanya kerana aku berjubah

Aku tidak mahu menjadi fitnah

Hanya kerana di kelas aku tidak petah

Aku tidak mahu menjadi fitnah…sungguh aku tidak mahu menjadi fitnah kepada agama Allah

Ya Allah…padaMu aku berserah…sungguh aku insan yang lemah..

Aku bukan Khadijah, Aisyah mahupun Khaulah…

Aku baru bertatih di jalan dakwah….baru mengenal bid’ah dan sunnah…

PadaMu kupohon hidayah…moga aku tak meyerah kalah…

Pada dunia yang penuh fitnah…

Kerana aku tidak lain hanyalah hambaMu ya Allah….

3 thoughts on “Aku tidak mahu menjadi fitnah….

  1. hmm..aku juga, tak mahu menjadi fitnah…….yang part dlm kelas tu..
    Aku tidak mahu menjadi fitnah
    Hanya kerana di kelas aku tidak petah…
    huhu..jom improve….

Leave a Reply

