Oo Allah…the Most Gracious (Arrahman)

Alhamdulillah, Ya Allah Tuhan yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang…tanpa kusedari banyak sekali nikmat yg telah Kau kurniakan buatku…ya Allah …

terima kasih di atas segala-galanya…terima kasih di atas nikmat kasih sayang yg Engkau kurniakan ini ya Allah…aku sangat berharap ya Allah agar aku dpt menjadi hambaMu yg sentiasa bersyukur kepadaMu ya Allah…menjadi hamba yg sentiasa merinduiMu ya Allah..setiap masa dan setiap ketika ya Allah…..

ya Allah maafkanlah diri ini yg seringkali terlepas pandang nikmat yg sgt bermakna dariMu…setiap kali aku bangun dari tidur, maafkan aku kerana kadangkala diri ini lupa utk mensyukuri nikmat hidup yg Engkau kurniakan…nikmat kesihatan, tenaga dan semangat serta motivasi yang Engkau kurniakan…

ya Allah, aku harap aku masih belum terlambat utk menjadi hambaMu yang sentiasa ingat bahawa Engkau sentiasa melihat ke arah ku (Allahu nazhiri), Engkau sentiasa memerhatikan ku (Allahu syaahidi) dan Engkau mengetahui segala gerak geriku (Allahu muraaqibi)

ya Allah “Jauhkanlah azab jahannam dari kami, kerana sesungguhnya azabnya itu membuat kebinasaan yg kekal,”
(surah Al Furqan25:65)

ya Allah “anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi org2 bertaqwa,”
(surah Alfurqan 25:74)

Ameen3 ya rabbal ‘alamin =)

Sama2 hayati lagu ini, insyaAllah…liriknye turut saya sertakan utk kte fikir2 kan bersama insyaAllah…

Slalu ku sakiti Engkau dengan dosaku
Ku balas segala kebaikan-Mu dengan kekurangan

Tiada pernah ku menyadari semuanya
Bahwa nafas yang ku hirup adalah kuasa-Mu

Alhamdulillah ku syukuri semua
Terima kasihku Yaa Allah atas indahnya hidup
Alhamdulillah ku syukuri semua
Terima kasih ku Yaa Rabbi atas rahmat dalam hidupku

Selalu ku tingalkan Engkau dengan khilafku
Ku balas segala kemurahan-Mu dengan keburukkan

Leave a Reply

