EXTRAORDINARY…

Aku selalu berangan menjadi extraordinary
bila aku berangan macam tu..aku gila satu hari
ingatkan cukup jadi doctor pakar surgeri
tapi rupanya mahu lebih lagi

ada orang suruh aku define extraordinary?
aku kata.. bila dapat buat dakwah,itu extraordinary
bila adik2 aku jadi rijal dan daei
dan bila aku kekal dalam hirarki

ewhz

tapi aku tak suka manjakan diri
otot tak bergerak takut nanti atrophy
nak juga berfutsal dan berlari
baru orang kata muslimah yang kental lagi sejati

lagi..aku nak juga jadi presiden kelab itu ini
organize majlis besar-besaran yang ada menteri
jadi editor blog, majalah lagi
lepas tu orang pun ucap tahniah malam ke pagi

lagi dua tahun aku grad dapat ijazah doktori
bukan setakat grad, berangan nak diplom krasni!
lepas tu balik bandar baru bangi
boleh senyum nampak gigi…

bila besar jadi orang berguna dalam komuniti
macam nurul izzah YB lembah pantai?!
bukan orang biasa tak dikenali
yang cukup sekadar ada anak dan suami

susah jugak nak jadi extraordinary..
inilah dia akibat terpengaruh banyak ideologi
yang bersepah dalam dunia teknologi
akhirnya termakan diri sendiri..

nasib baik aku teringat pesan sahabatku hikari..
nak jadi extraordinary..
bukanlah bila aku jadi all-rounder yang disegani
tapi bila iman dan taqwa menghiasi diri

beated

nah,ambik kau tazkirah selori
sibuk sangat nak jadi hebat di mata manusiawi
baiklah kejar status ‘extraordinary’ di mata Ilahi..
rahib di malam hari singa di siang hari

biarlah aku menjadi diri sendiri
lenyap sudah seribu mimpi berjuta sepi
yang hadir bagai teman sejati
kaki mengejar pun tangan tak sampai

sekarang aku tau apa itu extraordinary
tak susah kalau jumpa kunci
hidayah Allah perlu sentiasa dicari
harta pangkat bakat- kalau dapat kau simpan celah jari
lepas tu guna untuk tujuan ukhrawi

biar la aku jadi diri sendiri
let me define my own extraordinary~

SEKADAR PERKONGSIAN DARIPADA SEORANG SAHIBAH..HUHU…

One thought on “EXTRAORDINARY…

Leave a Reply

